Jakość to podstawa!

04.05.2016 23:39

Każda impreza na której przychodzi nam pracować, wymaga zaangażowania różnej ilości sprzętu. Zależy to głównie od charakteru imprezy- wesele, impreza firmowa, festyn plenerowy i jago nagłośnienie, czy też „wykręcenie” zespołu.

Wbrew pozorom na każdą z wyżej wymienionych imprez można zabrać sobą różny zestaw sprzętu. Przy nagłośnieniu konferansjera można zabrać „tylko” nagłośnienie w składzie 2-óch (lub więcej) kolumn pełnopasmowych i  subwooferów, miksera estradowego i mikrofonów.

Oczywiście powyższy zestaw może być dowolnie rozbudowany o oświetlenie, kratownice, podesty itp itd. Ogranicza nas tylko zasób posiadanego sprzętu oraz budżet klienta. Podstawowa konfiguracja może być określona przez klienta, więc trzeba przeanalizować czy mamy to co potrzebne i czy w pełni pozwoli na wykonanie zlecenia.

Tutaj dochodzimy do meritum artykułu.

Możemy posiadać masę sprzętu, wozić to wszystko TIR-em, ale jeśli nie wiemy jako to złożyć w sensowną całość to mamy problem. Niestety nasza niewiedza szybko wyjdzie na jaw.
Podstawową rzeczą jest bezbłędna i płynna znajomość posiadanego sprzętu. Trzeba także znać ograniczenia posiadanego sprzętu, bo to one determinują zakres naszych możliwości.

Używany do realizacji zlecenia sprzęt musi być w pełni sprawny, by nie sprawił nam „niespodzianki” podczas trwania imprezy.

By tego uniknąć warto jest sprawdzić poprawność jego działania przed samą imprezą- z odpowiednim wyprzedzeniem, by w razie uszkodzenia móc szybko zareagować.

Podczas realizacji imprezy (nagłośnienia i oświetlenia, wesela, imprezy firmowej etc.) nie tylko ważna jest znajomość sprzętu i jego poprawność działania, ale także jego jakość-jakość brzmienia, jakość wykonania.

Na rynku dostępnych jest co najmniej kilkadziesiąt modeli nagłośnienia, oświetlenia i akcesoriów. Jest w czym wybierać i jest się z czym zmierzyć.

Warto inwestować w wysokiej jakości sprzęt, nie oszczędzając (za bardzo:-). Profesjonalny sprzęt estradowy jest wykonany z mocniejszych materiałów i jest odporniejszy na uszkodzenia od swoich budżetowych odpowiedników. Warto jest także zwrócić uwagę na to w jakim stopniu sprzęt jest bezpieczny dla osób postronnych.

Z lepszego wykonania urządzeń oraz zastosowanych technologii wynika także większy stopień bezpieczeństwa dla użytkownika. Jeśli ktoś przypadkowo nadepnie lub przewróci nasz sprzęt, istnieje większe prawdopodobieństwo, że nie ucierpi on, aż tak dotkliwie.

Wraz wachlarzem dostępnego sprzętu „natworzyło” się wiele mitów dotyczących różnych urządzeń- jak odtwarzacze i mikser dla DJ-a to firma X, jak mikser estradowych to firma Y, jak nagłośnienie to tylko firma Z.

Ilu użytkowników tyle gustów.  Temat „rzeka”.

Tak na prawdę nie jest ważne, którą markę wybierzemy. Jeśli założymy określony pułap finansowy, prawie każdy producent określonej półki cenowej oferuje świetną jakość i efektywność. Reszta, taka jak: brzmienie przetworników w głośnikach, rozkład przycisków, menu, materiał z którego wykonane są pokrętła czy gabaryty, to indywidualna kwestia każdego przyszłego użytkownika. Niektórzy są związani tylko z jedną marką określonego rodzaju sprzętu ponieważ, przesiadając się między niższymi i wyższymi modelami są w stanie bez problemu pracować.

Jeśli ktoś profesjonalnie zajmuje się obsługą muzyczną imprez nie pozwoli sobie na „partyzantkę” i nie uzależni swojego dobrego imienia od półśrodków.

Dlatego warto jest stawiać na jakość i nie liczyć na to, że jakoś to będzie.

Funtastic Events Łukasz Bekas

DJ/wodzirej/konferanser

Dj wodzirej Poznań- na wesele,urodziny,18-t kę Dj wodzirej - na wesele,urodziny,18-t kę