Jakie pytania zadać DJ-owi przed weselem? KOMPENDIUM

19.08.2021 13:44

dj na wesele jakie pytania zadać?
Jestem pewien, że trafiając na ten tekst, jesteście już po ciężkim wyborze: DJ czy zespół na wesele? Zdecydowaliście, że na waszym weselu zagra DJ, ale nie wiecie, o co go zapytać?

O jakie informacje powinno się zabiegać, by być w 100% pewnym swojego wyboru? Postarałem się zebrać jak największą ilość pytań, które zostały mi kiedykolwiek zadane, by w maksymalny sposób rozjaśnić nurtujące narzeczonych kwestie. 

1. Czym  zajmujesz się na co dzień?

Z wykształcenia jestem magistrem inżynierem logistyki. Od 2014 roku pracuje tylko i wyłącznie w swojej firmie pod nazwą Funtastic Events. Na co dzień zajmuje się wychowaniem dwóch córek, byciem dobrym ojcem i mężem oraz jak najlepszym DJ perkusistą.

2. Jakie jest moje doświadczenie jako DJ na wesele?

Pierwszy raz jako DJ zagrałem w klubie mając 16 lat. Jako DJ weselny zajmuje się obsługą muzyczna już 13 lat. Od kiedy tylko pamiętam, pracuje przy imprezach czy to jako konferansjer, DJ, czy osoba techniczna. 

3. Czy istnieje możliwość wcześniejszego spotkania w celu podpisania umowy?

Wychodzę z założenia, że przebieg tak ważnego wydarzenia, jak wesele trzeba omówić.
W obecnych czasach mamy możliwość spotkania się bezpośrednio (np. w restauracji) z zachowaniem norm bezpieczeństwa lub online z zastosowaniem któregoś z komunikatorów (Skype, Messanger, Whatsapp). W każdym przypadku sporządzany jest przykładowy plan wesela, by przybliżyć narzeczonym to, co się może na nim dziać.

4. Jaka jest cena za wesele?

Moje ulubione pytanie, ponieważ na odpowiedź składa się co najmniej kilka czynników.
Przykładowe z nich to: miejscowość, w której odbywa się wesele, godzina rozpoczęcia i zakończenia wesela, konfiguracja sprzętu i opcji dodatkowych.
Oferta przygotowywana jest w indywidualny sposób. W wypadku zainteresowania można napisać maila na info@funtasticevents.pl lub zadzwonić pod numer 791 078 828

5. W jaki sposób rezerwuje się termin na wesele?

Termin wesela zarezerwowany zostaje tylko i wyłącznie poprzez podpisanie umowy.
Wzór umowy zostaje uprzednio przesłany do zainteresowanej, pary by mogła zapoznać się z jej treścią i wprowadzić ewentualne poprawki.

6. Jaki jest obszar działania Funtastic Events?

Najczęściej realizuje wesela na terenie województwa wielkopolskiego. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pojawić się w miejscach, do których można dojechać w ciągu 1,5 h od Poznania. Zatem dojazd obejmuje promień około 100/150 km - czyli miejscowości w województwach lubuskim, kujawsko-pomorskim i dolnośląskim.

7. Z jakim wyprzedzeniem pojawiam się miejscu wesela?

W zależności od wybranej przez narzeczonych konfiguracji sprzętu na weselu pojawiam się około 3 lub 4 h wcześniej.

8. Czy jest możliwość pomocy przy edycji pierwszego tańca (skróceniu, pocięciu lub stworzeniu miksu utworów na pierwszy taniec)?

Tak. Od gimnazjum pasjonuje się produkcją muzyki. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dany utwór skrócić, edytować, zwolnić lub zmiksować z innym. Do tego wykorzystuje program Audacity. 

9. Jakie stanowiska DJ’skie posiadam?

Jestem w posiadaniu dwóch stanowisk w całkowicie odmiennych stylach.
GLAMOUR (czarne lub białe): odpowiednie dla sal restauracyjnych, domów weselnych, hoteli. Zdecydowanie bardziej pasuje do eleganckiego wystroju.

RETRO: wykonane z czarnych elementów stalowych z dużą ilością palonego i szlifowanego drewna. Świetnie sprawdza się na imprezy organizowane w stodołach, spichlerzach lub miejscach o ciepłym drewnianym wystroju np. boho. 

10. Czy będę odpowiednio ubrany na weselu?

Do każdego ze stanowisk ubieram się inaczej, by do niego jak najbardziej pasować. 

Każda stylizacja np. retro i glamour ma jeszcze swoje wariacje :D

11. Jakie godziny obejmuje występ i jaka jest opłata za ewentualne przedłużenie wesela?

Moja praca dotyczy jednego wesela i to jest moją jednostką. Przedłużenie imprezy to koszt w kwocie 200 zł brutto za każdą rozpoczętą godzinę po czasie zakończenia wesela.

12. Czy posiadam jakieś „ukryte” koszty, których nie wykazuje w umowie?  

Nie. Wszystkie ceny i jakiekolwiek koszty wykazane są w kwotach podanych w ofercie i korespondują z kwotami w umowie. Koszt dojazdu jest już zawarty w cenie. Ewentualny koszt noclegu jest po stronie organizatora.

13. Czy nagłaśniam także plenerowy ślub cywilny?

Tak. Nie stanowi to żadnego problemu (jeśli w pobliżu 50 m od miejsca ślubu cywilnego znajduje się źródło zasilania).

Zwykle taka usługa jest wliczona w cenę wesela i obejmuje mikrofony na statywie, nagłośnienie i obsługę ślubu cywilnego.

14. Ile osób pracuje ze mną na weselu?

Jestem sobie łodzią, sterem i okrętem. Zawsze pracuje sam jako DJ, wodzirej i perkusista. 

15. O co chodzi z tą perkusją na weselu?

Perkusja na weselu jest dodatkowo płatną usługą i jest ona obecna przez cały czas jego trwania. Polega to na tym, iż jako DJ na weselu w Poznaniu miksuje muzykę na żywo i dodatkowo gram na perkusji (całe utwory, całe bloki) do oryginalnych utworów bez ścieżki perkusyjnej. Uzyskujemy efekt One Man Band (jednoosobowego zespołu) grającego na żywo oryginalne wersje utworów. Gram około 40 utworów.

16. Jakie dodatkowe usługi masz w ofercie.

Dodatkowo płatne: perkusja, dekoracja sali światłem, ciężki dym i bańki mydlane.

17. Czy  wykonuje zlecenie osobiście?

Tak. Bez wyjątków.

18.
W jakim stylu muzycznym się specjalizuje? 

Zakres muzyki mieści się w przedziale od lat 50'-tych, przez złote lata 80, 90. do muzyki współczesnej: polskiej i zagranicznej.

Repertuar muzyczny dobierany jest wraz z narzeczonymi, uwzględniając ich preferencje i gusta, by muzyka niosła uczestników na parkiecie do białego rana. Narzeczeni mają możliwość ustalenia swojej listy utworów (do 100). Podczas wesela materiał muzyczny jest miksowany na żywo, a ja dobieram muzykę do stopnia rozbawienia uczestników.

19. Jestem tylko DJ-em czy gram też na żywo?

Zacząłem swoją przygodę z muzyką jako DJ klubowy. Po latach takiego grania zdecydowałem, iż moje miejsce jest na imprezach okolicznościowych jako DJ czy DJ na wesele. Jako jeden z nielicznych (możliwe, że jedyny) jestem DJ’em, który gra także na perkusji. Oznacza to, że miksuje muzykę i gram na perkusji na żywo. Nie korzystam z żadnych gotowych setów.

20. Czy narzeczeni mogą przedstawić DJ swoją listę utworów?

Jak najbardziej. Nie ukrywam, że jest to dla mnie jeden z najważniejszych aspektów przy organizacji wesela. Narzeczeni mogą przygotować listę 100 tytułów utworów i przesłać je w formacie doc. Listy YouTube i Spotify są także mile widziane. Jest to najlepsza dla mnie forma przygotowania się muzycznie do wesela. Warto także sporządzić listę utworów/gatunków zakazanych.

21. Kto jest zobowiązany do opłacenia licencji ZAIKS?

Do opłacenia licencji z tytułu wykorzystywania utworów na jednorazowych imprezach tanecznych zobowiązany jest zawsze organizator. W wypadku wesela jest to Para Młoda. 

Licencję ZAIKS można zdobyć i opłacić  online na oficjalnej stronie ZAIKSu https://online.zaiks.org.pl/oblicz-kup-licencje. Po założeniu profilu i wypełnieniu danych o organizatorze i miejscu odbywania się wesela można opłacić licencję.  Zostanie ona przesłana na maila w ciągu 3 dni. Z praktycznego punktu widzenia, by mieć spokój, dobrze opłacić licencję maksymalnie na tydzień przed weselem, by zdążyła do nas dotrzeć umowa.

22. Czy  pobieram zadatek lub zaliczkę?

Nie. Nie pobieram żadnych pieniędzy przed wykonaniem zlecenia. Jedyną formą rezerwacji terminu jest podpisanie umowy i to w niej znajdują się zapisy zabezpieczające narzeczonych i mnie jako podwykonawcę.

23. Ile trwają sety muzyczne, a ile przerwy między nimi?

Według mnie ciężko mówić o jakimś schemacie, ponieważ to zależy od wielu czynników. Najczęściej jednak jest to 20 minut bloku tanecznego i około 8 minut przerwy. Z biegiem wesela długość bloków tanecznych ulega wydłużeniu. To za sprawą coraz to lepszego nastroju u gości. Po oczepinach nie ma już żadnych zasad, ponieważ bloki mogą trwać nawet 1,5 h. 

24. Jakim sprzętem muzycznym dysponuje?

Całkowicie nowe nagłośnienie 2 sztuk QSC K12.2 i subbwoofer QSC KS112. Nowa konsola DJ-ska złożona z odtwarzaczy 2 x Reloop RMP3 wraz z mikserem Reloop RMX 60. Jedna z najlepszych perkusji elektronicznych Roland TD17KXV wraz z najlepszym na świecie samplerem perkusyjnym Roland SPD SX. Oświetlenie to w zależności od stanowiska: glamour: 4 ruchome głowy Contest serii Evora i Le Club, retro to: 2 x reflektor halogenowy Evolights Vintage 500 wraz z 8 LED BARami Light4Me w wersji warm white. Dodatkowo kilkanaście reflektorów LED PAR, kilkanaście LED BARów. Mikrofony przewodowe SHURE, bezprzewodowe Prodipe, AKG. Statywy kolumnowe, mikrofonowe. Mikser estradowy Allen Heath ZED 14. Do zabezpieczenia sprzętu, takiego jak konsola i perkusja, jest zasilacz awaryjny UPS.

25. Jak dużo czasu i miejsca potrzebuje, by rozłożyć sprzęt?

W zależności od skali wesela, rodzaju stanowiska i konfiguracji opcji dodatkowych od 1,5 do 2,5 h. 

26. Czy mam specjalne wymagania techniczne?

Obszar miejsca, w którym ma zostać rozstawiony sprzęt, powinien wynosić minimum 4 x 2 m.

27. Czy zabieram zapasowe nagłośnienie?

Tak. Najczęściej mam ze sobą dodatkowy głośnik i mikser na wypadek uszkodzenia tak kluczowych elementów.

28.
Co się dzieje w przypadku uszkodzenia sprzętu przez uczestnika?

W wypadku celowego uszkodzenia sprzętu lub jego kradzieży całkowitą odpowiedzialność ponosi sprawca albo w przypadku braku możliwości ustalenia sprawcy - Para Młoda.  Natomiast, by nie rwać włosów z głowy oraz by wszyscy spali spokojnie, sprzęt jest ubezpieczony od wszelkiego możliwego ryzyka na kwotę kilkudziesięciu tysięcy złotych. 

29. Czy jest możliwość prowadzenia imprezy po polsku i po angielsku?

Nie stanowi to żadnego problemu. Wesela międzynarodowe to około 30% wszystkich zagranych przeze mnie wesel. Zdarzają się wesela, które prowadzone są przeze mnie całkowicie w języku angielskim. 

30. Czy jestem zaangażowany w przygotowanie przyjęcia weselnego?

Tak. Przygotowuję wraz z narzeczonymi cały plan przebiegu wesela ustalony razem z menagerem lokalu, listę zabaw oraz listę utworów. Cały przebieg wesela tj. jego najważniejsze elementy kulminacyjne są zaplanowane w przebiegu wesela oraz dobrana do nich zostaje odpowiednia muzyka wraz z narzeczonymi. W trakcie wesela nic nie może dziać się przypadkowo i jako osobą prowadząca wesele powinienem mieć nad nim kontrolę :D

31. Czy zajmuje się integracją gości?

Na około 1,5 miesiąca przed weselem przesyłam narzeczonym przykładowy plan wesela z listą zabaw na wesele. Zabawy przeze mnie przeprowadzane na weselu są z wyczuciem, taktem i na poziomie. Moim zadaniem jest to, aby goście wyszli z miłymi wspomnieniami z wesela, a nie z kacem moralnym. Przesłana przeze mnie lista zabaw jest do edycji, wymiany lub wyrzucenia przez narzeczonych. Nie narzucam niczego.

32. Jakie mam zabawy w swoim repertuarze? 

Aranżacja tańca, bombowy quiz, jaka to melodia. To tylko 3 z 18 proponowanych przeze mnie zabaw na weselu. Same opisy wspomnianych przeze mnie zabaw zajmują 11 stron A4, więc zachęcam do kontaktu w sprawie listy. 

33. Jak wyglądają oczepiny?

Oczepiny u mnie składają się z 3 elementów:

  1. Element tradycyjny: Panny i Kawalerowie; wspólny taniec wybranej Pary Młodej
  2. Test zgodności małżeńskiej 
  3. Zabawa dla gości

Standardowo oczepiny trwają około 30 minut. Nic nie stoi na przeszkodzie, by Para Młoda zmodyfikowała przebieg oczepin o dodatkowe zabawy.

34. Czy mam jakieś opinie na swój temat?

Przez lata swojej pracy udało mi się otrzymać potężną ilość pozytywnych opinii. Na portalu weselnym https://www.weselezklasa.pl/funtasticevents/ można znaleźć na mój temat ponad 130, natomiast na moim profilu Google jest ich ponad 100. Oto link do opinii Google https://g.page/r/CXyWysh49rvVEAE


35. Czy mam jakieś filmiki z wesel na żywo lub z perkusją?

Posiadam kanał na YouTube, na którym znajduje się prawie 100 filmów z wesel na żywo, teledysków i filmów z perkusją.
Oto link do kanału na YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC4sGYhVZS-yKf8eGkLBrCNA

Teledyski z wesel: https://youtube.com/playlist?list=PLoGKbXM5f6KuizIZoUUegjUsnZ5p2tx0l


Filmy na żywo: https://youtube.com/playlist?list=PLoGKbXM5f6KsfcTAzDQ-jr9Eaw8_5Cuf-


Filmy z perkusją: https://youtube.com/playlist?list=PLoGKbXM5f6KvpEE2WSEizhEbNKaCrajPY


36. Czy w razie zaistnienia konieczności przesunięcia imprezy na inny termin dotychczasowa opłata zostaje przeniesiona? Ewentualnie jakie są zasady rozwiązania umowy? 

Jak wspominałem wcześniej, nie pobieram żadnych zadatków ani zaliczek. W przypadku zakazu organizacji wesel narzeczeni mogą wypowiedzieć umowę lub przenieść termin wesela na inny wolny u mnie termin - bez kosztów. W przeciwnym przypadku zastosowanie mają zapisy zawarte w umowie. 

37. Czy pingwiny mają kolana?

Nie zastanawiałem się nad tym pytaniem, lecz sprawdzam, czy udało się Tobie dotrwać do końca tego poradnika :D Zadzwoń i zapytaj.

Dj wodzirej Poznań- na wesele,urodziny,18-t kę Dj wodzirej - na wesele,urodziny,18-t kę